پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۲۲:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲ ساعت ۱۷:۰۷
لینک کوتاه مطلب:

سرپرست فرمانداری سنندج؛

بحران هویت از بزرگترین مشکلات امروز بشریت است

سرپرست فرمانداری سنندج بحران هویت را از بزرگترین مشکلات و آسیب‌های امروز بشریت، خصوصا در میان نسل جوان برشمرد و آموزش و فرهنگ سازی را از مهمترین و کاربردی‌ترین راه حل‌ها برای این گونه آسیب‌ها برشمرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج؛ حسن عسکری در جلسه هماهنگی برگزاری روز سنه در فرمانداری سنندج گفت: می‌توان با تقویت حس وطن دوستی و زنده نگه داشتن آداب، رسوم و سنتهای گذشته و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در میان جوانان، آنان را از گزند تهاجم فرهنگی غرب خصوصا در فضای مجازی که متاسفانه فرهنگ و هویت اصیل و  را نشانه گرفته، در امان داشت.
سرپرست فرمانداری سنندج ضمن اشاره به فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در فرهنگی خواندن استان کردستان، برگزاری اینگونه مناسبت‌ها و مراسم را( روز سنه) از جمله بهترین راه ها برای مقابله با بحرانهای هویت و تهاجمات فرهنگی دانست و در نهایت ضمن تشکر از زحمات و برنامه ریزی های ادارات مرتبط و مجری(شورا و شهرداری سنندج)از ادارات حاضر در جلسه خواست نهایت همکاری و هماهنگی را با شهرداری سنندج داشته باشند.
عسکری از اجرای برنامه های اجرایی از جمله نماشگاه عکس های تاریخی سنندج، نمایشگاه صنایع دستی، اموزش بازیهای بومی محلی، اجرای موسیقی های محلی، نمایشگاه و آموزش خط و … از روز ششم اردیبهشت در عمارت خسرو آباد و خانه کرد، همچنین برنامه های تلویزیونی و اکران رایگان چند فیلم مرتبط با سنه در سینما بهمن سنندج، نمایشگاه و نشست های تخصصی کتاب، نصب المان، حضور و تجلیل از پهلوانان و نام آوران سنندجی در زورخانه پلوان نادر سنندج برگزار خواهند شد. و در راستای آموزش و فرهنگ سازی برای دانش آموزان  در اقدامی خلاقانه قرار شد مطالب و برنامه های مرتبط با سنندج در برنامه های ویژه مدارس (بوم)، گنجانده شود.