شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۳۴:۳۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۸ ساعت ۱۹:۵۶
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سنندج:

شوراها مطالبه‌گر و پل ارتباطی مردم و دستگاه‌های اجرایی باشند

فرماندار شهرستان سنندج گفت: کار شوراها فقط مرتبط با شهرداری نیست بلکه شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند از دستگاه‌های دیگر مطالبه کرده و پل ارتباطی مردم با آنها باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان سنندج؛ حسن عسکری روز پنجشنبه در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی شهر سنندج و بخش‌های این شهرستان اظهار داشت: اعضای شوراها منعکس دهنده و پیگیری کننده نیازها و خواست مردم باشند.

وی افزود: اعضای شوراهای اسلامی مستقیم توسط مردم انتخاب شده و شانی مردمی دارند پس جایگاه مهمی می یابند
عسکری یادآور شد: شوراهای اسلامی شونات دیگر همچون فرهنگی، آموزشی و اجتماعی دارند
وی اضافه کرد: شوراها از همه ظرفیتهای دولتی و غیر دولتی برای همه اهداف از جمله در حوزه کمبود اماکن آموزشی بهره ببرند.
فرماندار شهرستان سنندج ادامه داد: کارکرد فرهنگی یکی از کارکردهای اصلی شوراها است که می‌تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه هیچکس خود را نباید از مشاوره بی نیاز بداند اظهار داشت: شوراها مشاوران امین، متخصص و متعهد داشته باشند.
عسکری با بیان اینکه شورا برگرفته از آموزه‌های دینی و مفاهیم قرانی است افزود: شورا بر اساس بهره گرفتن از خرد جمعی است و جایگاه خاصی در نظام اسلامی دارد.
وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای توزیع قدرت بنا شده و قدرت در نهاد خاصی تجمیع پیدا نمی‌کند.
فرماندار شهرستان سنندج تاکید کرد: قدرت بین ارکانی تقسیم شده است و بخشی از آن در اختیار شوراها قرار دارد اما فصل الخطاب قانون است.
وی با بیان اینکه تلاش کنیم از ظرفیتهای قانونی برای انجام وظایف استفاده کنیم ادامه داد: همیشه باید قانون در کارها ملاک باشد و حدود اختیارات ما توسط قانون مشخص شده است.
عسکری با اشاره به اینکه شورا نقش اساسی در صیانت از بیت‌المال دارد گفت: بیت‌المال متعلق به همه مسلمانان است و گاهی سهل‌انگاری ما موجب تضییع بیت‌المال می‌شود.
وی اضافه کرد: شرایط کشور و اعتبارات مشخص است تا جای ممکن در زمینه صرفه جویی تلاش کنیم.
عسکری یادآور شد: ملاحظات بومی، فرهنگی و مذهبی در نامگذاری ها رعایت شده و از اسامی شهدایی که برای این مملکت جان دادند بهره گرفته شود.
وی تاکید کرد: مردم در مدیریت شهری دخالت داده شوند از توانمندی نخبگان و افراد دلسوز شهر و روستا بهره گرفته شود.
فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز با جدیت دنبال شود افزود: بافت شهر در حال برهم خوردن است و عده‌ای سودهای میلیاردی می‌برند اما برخی در تهیه خانه کوچکی دچار مشکل هستند.
وی اظهار داشت: به دنبال تشکیل کارگروهی برای تصمیم گیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم.
شهردار سنندج هم در این نشست گفت: مشکلات شهری یک شبه ایجاد نشده و رفع نمی‌شود اما می‌توانیم در راستای حل آن ریل گذاری کرده و کارهای اثرگذاری را پایهگذاری کنیم.
رشیدی افزود: امسال چند طرح بزرگ عمرانی و سرمایه‌گذاری در دست اجرا است.