پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۴۴:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۳/۱۰ ساعت ۱۲:۳۶
لینک کوتاه مطلب:

سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج:

امام خمینی(ره) مکتب سیاسی اسلام را زنده کرد

سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج گفت: امام خمینی در واقع کسی بود که مکتب سیاسی اسلام را زنده کرد و به حرکت آن در جهان اسلام دوباره جریان داد و در واقع حرکت آن را تداوم بخشید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج سنندج، حسن عسکری در جلسه هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان سنندج، اظهار داشت: ایام رحلت حضرت امام فرصت بسیار خوبی برای بیان ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام و معرفی مکتب سیاسی اسلام است.

سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج افزود: طبیعتاً گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام و همچنین شهدای عزیز ۱۵ خرداد سال ۴۲ که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است بسیار مهم و حائز اهمیت است.

عسکری با تاکید بر ظلم‌ستیزی حضرت امام عنوان کرد: امام خمینی(ره) ظلم را نپذیرفت و در مقابل ظلم همیشه قد علم کرد و رهبر مستضعفین در برابر مستکبرین جهان بود و این صفات و ویژگی‌های حضرت امام باعث راز ماندگاری ایشان در تاریخ، ذهن، مسلمان و خصوصاً مستضعفین جهان شد.

وی مقاومت را رمز پیروزی امام راحل عنوان کرد و اظهار داشت: امروز به برکت همین تفکر امام، محور مقاومت در منطقه شکل گرفته و درخت مقاومت ثمره شیرین را به جهان اسلام و جهان مستضعفی ارائه کرده است.

عسکری دیگر ویژگی امام را ایمان به خدا نام برد و ادامه داد: ایمان به خداوند متعال از ویژگی های بارز امام بود و در سراسر زندگی حضرت امام ایمان به خدای متعال و یقین به کمک‌های الهی و مددجود داشت.

وی ساده‌زیستی بنیانگذار انقلاب اسلامی را بی‌سابقه در تاریخ خواند و اشاره کرد: خیلی از افراد که به ایران آمدند و متوجه زندگی ساده‌ای حضرت امام می‌شدند به خودشان نهیب می‌زدند که پیرمردی با این سن و سال در این وضعیت چطور اینگونه ساده زندگی می‌کند.

فرماندار سنندج با اشاره به اعتقاد ویژه‌ای امام خمینی به جوانان خاطرنشان کرد: این اعتماد حضرت امام به جوانان بود که توانستیم گردنه‌ها و پیچ‌های سخت را یکی پس از دیگری سپری کنیم و در بسیاری جاها فرزندان معنوی حضرت امام از فرزندان مذهبی امام در ترویج گفتمان امام جلوتر هستند.

وی معرفی امام به نسل‌های جدید یک اقدام مهم در جهاد تبین عنوان کرد و افزود: ما باید امام را به نسل‌های جدید معرفی کنیم و امروز دشمنان ما تلاش می‌کند که نگذارند امام را آنطور که بود به نسل های جدید معرفی کنیم و آنها دارند تلاش می‌کنند که آنطور که خودشان مدنظرشان است به نسل جدید معرفی کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج ارتقای جایگاه و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ناشی از ولایت و رهبری جامعه در دستان قدرتمند مقام معظم رهبری دانست.

وی افزود: همین چند وقت پیش دولت یونان با حرکت نابخردانه کشتی جمهوری اسلامی ایران را مصادره کردند که با اقتدار نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران دو کشتی آنان مصادره شد و این در همان راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است که دشمن بداند دوران بزن و دررو تمام شده و اگر ضربه‌ای بزنند چند ضربه خواهند خورد.