جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۱:۱۵:۳۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۷/۷ ساعت ۲۳:۴۰
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سنندج:

ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نواحی منفصل شهری سنندج ضروری است

فرماندار شهرستان سنندج گفت: با توجه به سکونت حدود 50 درصد جمعیت شهر سنندج در بافت فرسوده و نواحی منفصل شهری، نیاز به ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در این نواحی ضروری است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان در سنندج، وجه تسمیه نام گذاری روز آتش‌نشان را شهادت جمعی از آتش نشانان در پالایشگاه آبادان در سال ۵۹ عنوان کرد و گفت: دشمن بعثی در سال ۵۹ زمانی که آتش نشانان مشغول اطفا حریق در پالایشگاه آبادان بودند به این نقطه حمله کرد و جمعی از آنان را به شهادت رساند.

وی با اشاره به اینکه جهاد در معنی یعنی جهاد تلاش و کوششی است که همراه با مشقت و سختی است، گفت: احساس می کنم کلمه جهاد زیبنده آتش نشان است و به عنوان جهادگر می توان از این عزیزان نام برد.

وی گفت: بزرگترین سرمایه هر انسانی جان است این ایثاری بزرگی است که انسانی به درجه ای برسد که جان خود را برای نجات جان دیگر انسانی به خطر بیاندازد.

فرماندار شهرستان سنندج با تاکید بر ضرورت تبیین و تشریح شغل آتش نشان به عنوان یک شغل جهادگرانه در جامعه، افزود: با توجه به سکونت حدود ۵۰ درصد جمعیت شهر سنندج در بافت فرسوده و نواحی منفصل شهری نیاز به ایجاد ایستگاه های آتش نشانی در این نواحی ضروری است.

فرماندار شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: جمعیت بالای نایسر ایجاد ایستگاه آتش نشانی در این ناحیه ضروری است که فرمانداری حاضر به همکاری با شهرداری سنندج در این خصوص است.

عسکری ادامه داد: تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای آتش نشانی باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد چرا که این کار زمینه خدمات رسانی بهتر را در مجموعه آتش نشانی تسهیل و رضایتمندی جامعه را افزایش می دهد.