شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۱:۴۳:۴۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۲۴ ساعت ۱۲:۳۳
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سنندج:

رشد فرهنگی جوامع در گرو نهادینه‌شدن فرهنگ کتاب‌خوانی است

فرماندار سنندج گفت: ارتقای استعدادهای بشری و رشد فرهنگی جوامع در گرو نهادینه‌شدن فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان سنندج حسن عسکری در پیامی هفته کتاب و کتابخوانی را تبریک گفت.

کتابخوانی منشأ خردورزی و ترویج اندیشه‌های بزرگ و ایده‌های متعالی است و از دیرباز نقش بسزایی در افزایش آگاهی جوامع داشته است.

بی شک در جوامعی که از فرهنگ و تمدن غنی برخوردار هستند کتاب چراغ راهی برای رسیدن به اهداف بزرگ انسان‌ها و انتقال مفاهیم ارزنده به جامعه بشریت است.

کتاب میراثی ماندگار، پدیده‌ای باشکوه و باارزش و عنصری رشدآفرین و روشنگر در پهنه زندگی است و تجربه جهانی نشان داده، رشد و توسعه تمدن‌ها و جوامع بشری ریشه در ارتقای سطح فکری و فرهنگی مردمان آن جامعه دارد و رشد فرهنگی جوامع نیز در گرو نهادینه‌شدن فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه است.

مطالعه کتاب و کتابخوانی از دغدغه‌های اصلی مسوولان کشوری و ضرورت جامعه امروزی است که وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی است که دراشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی به همه فعالان این عرصه بویژه نویسندگان، اندیشمندان و دوستداران کتاب، امیدوارم با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تقویت پیوند جامعه و کتابخانه‌ها، شاهد پویایی و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها و رشد و تعالی کشور و خصوصا شهرستان فرهنگی سنندج باشیم.

حسن عسکری فرماندار سنندج