جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۲۵:۵۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۳/۲۰ ساعت ۱۴:۳۱
لینک کوتاه مطلب:

سرپرست فرمانداری سنندج عنوان کرد

ورود جدی ادارات و رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری

تتتسرپرست فرمانداری سنندج خواستار حمایت دستگاه‌های فرهنگی، آموزش و پرورش، صداوسیما و رسانه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی ترویج فرزندآوری و جوانی جمعیت شد.

تتتسرپرست فرمانداری سنندج خواستار حمایت دستگاه‌های فرهنگی، آموزش و پرورش، صداوسیما و رسانه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی ترویج فرزندآوری و جوانی جمعیتشد
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: قرارگاه زمانی استفاده می‌شود که برای مقابله با یک بحران اقدامات آنی صورت بگیرد.
سرپرست فرمانداری شعرستان سنندج افزود: در چنین مواقعی باید همه ادارات و دستگاه‌ها کمک کنند و هم‌افزایی داشته باشند تا از این موقعیت بحرانی پیشگیری و عبور کنیم.
وی افزود: یک اتفاقاتی در دهه شصت صورت گرفت اقدامات قوی فرهنگی برای کنترل جمعیت انجام شد اما در زمان خودش جلو این کار گرفته نشد و این کار مورد تشویق سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفت و ما خیلی خوشحال شدیم در حالیکه یادمان نبود امام راحل به ما فرمودند هر زمان دشمن از شما تعریف کرد بدانید کارتان اشتباه است.
عسکری تصریح کرد: سال گذشته و بعد از ۱۰ سال که مقام معظم رهبری زنگ خطر این اتفاق را به صدا درآورند متوجه شدند که باید ورودی به افزایش جمعیت داشته باشند.
وی موضوع معیشت را بهانه‌ای برای پیشگیری از فرزندآوری خواند و گفت: اکثریت خانواده‌های پرجمعیت از قشر ضعیف جامعه هستند در حالیکه قشرهای مرفه از فرزندآوری خودداری می‌کنند.
سرپرست فرمانداری سنندج خواستار حمایت دستگاه‌های فرهنگی، آموزش و پرورش، صداوسیما و رسانه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی ترویج فرزندآوری و جوانی جمعیت شد.
لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در این جلسه با یادآوری افزایش انفجاری جمعیت در اوایل شصت، اظهار داشت: با اتمام جنگ و سازندگی کشور، کنترل جمعیت شروع شد.
وی افزود: خانواده مهم‌ترین موضوع بعد از بحث جمعیتی است که باید اهمبت آن را مورد توجه قرار داد.
آژیر اولویت اول افزایش جمعیت را فرهنگ‌سازی و درمان زوج‌های نابارور عنوان کرد و گفت: برای این مهم مشوق‌های خوبی پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: ۱۹ درصد خانواده‌ها تک فرزند هستند که اقناع این خانواده‌ها و کمک برای فرزندآوری آنها در گرو فرهنگ‌سازی و حمایت‌های ویژه است