چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۴۳:۱۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۲۱ ساعت ۱۵:۳۱
لینک کوتاه مطلب:

پیام فرماندار سنندج به مناسبت روز حجاب و عفاف

فرماندار سنندج در پیامی روز حجاب و عفاف را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی‌ فرمانداری سنندج، حسن عسکری در پیامی روز حجاب و عفاف را تبریک گفت.

متن این پیام در ادامه می‌آید…

خداوند در آیه ۳۰ سوره نور می‌فرماید: قل للمؤمنین یغضّوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک ازکی لهم ان الله خبیر بما یصنعون، به مردان مؤمن بگو: چشمانشان را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند و کانون عفت خویش را حفاظت نمایند. این عمل برای آنها پاکیزه‌تر است، تحقیقاً خداوند به آنچه انجام می‌دهید، آگاه است.
یکی از مظاهر اسلامیت جوامع اسلامی، حجاب و پوشش زنان است که نمادی از آموزه‌های اسلامی و تکلیفی برای مسلمانان و به ویژه زنان است.
حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است، جایگاه الهی و والای زنان اقتضا دارد که در صدف حجاب قرار گیرند تا ارزش‌های آنها حفظ شود.
بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهدعلیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب به عنوان یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد شهدای مسجد گوهرشاد، روز حجاب و عفاف را به مردم متدین، باوقار و محجب و عفیف شهرستان سنندج تبریک و تهنیت می‌گویم و از درگاه خداوند سبحان آرزو می‌کنم با پیروی از بزرگان دین موجبات روزافزون تعالی و کرامت زن و تحکیم بنیان خانواده در جامعه ما فراهم شوند.
حسن عسکری
فرماندار شهرستان سنندج