پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۱۷:۵۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۹ ساعت ۰۳:۰۱
لینک کوتاه مطلب:

توسط فرماندار سنندج صورت گرفت

تشریح جزئیات انفجار مین در یکی از روستاهای سنندج

فرماندار سنندج گفت: روز پنجشنبه دو نوجوان در روستای قلقله سنندج به دلیل رانش زمین بر اثر بارندگی‌های اخیر دو نوجوان یک مین را پیدا کرده و آن را دستکاری می‌کنند که موجب آسیب به یکی از این دو نوجوان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری فرماندار سنندج در حاشیه حضور در بیمارستان کوثر سنندج و دیدار با پدر ارشیا نوری، در مورد جزئیات انفجار مین در روستای قلقله بخش مرکزی شهرستان سنندج گفت: ساعت ۱۸ عصر روز پنج‌شنبه در محدوده خارج از روستای قلقله چتان بخش مرکزی در منطقه‌ای که تاکنون دو مرحله توسط اکیپ‌های مین‌روبی پاکسازی و مین‌روبی شده است متاسفانه به دلیل رانش زمین بر اثر بارندگی‌های اخیر دو نوجوان یک مین را پیدا کرده و آن را دستکاری می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه مین بر اثر دستکاری‌های صورت گرفته منفجر و این دو نوجوان مجروح و بلافاصله به بیمارستان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر دو کودک بلافاصله تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند، اضافه کرد: همان زمان بخشدار بخش مرکزی در بیمارستان حضور و پیگیرهای لازم برای انجام مراقبت‌های خاص هر دو مصدوم این حادثه انجام می‌دهد.

وی افزود: در تماس‌هایی که بلافاصله با بیمارستان گرفتیم مشخص شد که یکی دو ساعت بعد از این حادثه یکی از دو نوجوان مصدوم شده در وضعیت مساعدی ترخیص شد.

فرماندار سنندج اذعان کرد: متاسفانه یکی از این دو نوجوان از ناحیه بالاتنه دچار آسیب شدید شده بود که تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: از خانواده‌ها انتظار داریم که فرزندان خود را توجیه کنند تا اگر به شیء ناشناسی برخورد کردند آن را دستکاری نکنند و مراتب را به دهیاری و فرمانداری اعلام نمایند.

وی تصریح کرد: صبح فردا اکیپ ویژه مین‌روبی برای بررسی آن منطقه اعزام خواهد شد.