جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۹:۱۵:۵۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۹ ساعت ۱۳:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

پیام تبریک فرماندار سنندج به مناسبت روز شوراها

فرماندار سنندج فرارسیدن 9 اردیبهشت‌ماه روز ملی شوراها را تبریک گفت.

به گزارش وابط عمومی فرمانداری سنندج، در پیام حسن عسکری به مناسبت روز ملی شوراها آمده است..

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُمم؛ مشارکت و الگوی تفکر جمعی منبعث از قرآن کریم و از جمله خواسته‌های اساسی مردم ایران در مبارزه با استبداد و استعمار بوده که در اصول ششم، هفتم و یکصد تا یکصدوششم قانون اساسی تبلور یافته و بر اساس این اصول مترقی، شوراها از ارکان مهم تصمیم‌گیری و نظارت به شمار می‌روند.

نهم اردیبهشت که در تقویم ملی به عنوان روز شورا نامگذاری شده، نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بعنوان نمونه بارز مشارکت همه جانبه مردم و فرصت مغتنمی برای بازخوانی نقش، جایگاه و رسالت شوراها به عنوان نمادی پویا و تأثیرگذار در عرصه عمران و آبادانی روستا، شهر و کشور است.

شورا نهادی مقدس و بیانگر عمق تفکر مردم ایران اسلامی است و فرارسیدن سالگرد تأسیس نهاد عمومی شورا یادآور تحقق امر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور عزیزمان است که با گذشت بیش از دو دهه، نقش این نهاد مردمی در توسعه و رفع مشکلات سطح شهرها و روستاها مشهودتر است.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن ۹ اردیبهشت‌ماه روز ملی شوراها به تمامی اعضای شوراهای اسلامی روستاها و شهرهای تابعه شهرستان سنندج، آرزوی موفقیت و سربلندی و خدمت بیشتر به مردم آنها را از خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.

حسن عسکری فرماندار سنندج