جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۲:۳۸:۳۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۱۲ ساعت ۲۰:۱۹
لینک کوتاه مطلب:

تجلیل فرماندار از شوراهای شهرستان سنندج

عسکری: شوراها حلقه واسطه بین مردم و حاکمیت هستند

فرماندار سنندج گفت: همانطور که در قرآن بر استفاده از شور و خرد جمعی استفاده شود، شورا یکی از بسترهای خردجمعی است که به عنوان پارلمان محلی بهترین ظرفیت و حلقه واسطه بین مردم و حاکمیت هستند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری در مراسم تجلیل از اعضای شورای شهر و شهرستان سنندج که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد،با تجلیل وفاق و همدلی و تصمیم‌گیری‌های درست اعضای شورا در سال گذشته و همچنین ایام عید و برگزاری برنامه‌های هفته سنه، اظهار کرد: شورا منبعث از قانون اساسی و برگرفته از تعالیم اسلامی است.

فرماندار سنندج افزود: همانطور که در قرآن بر استفاده از شور و خرد جمعی استفاده شود، شورا یکی از بسترهای خردجمعی است که به عنوان پارلمان محلی بهترین ظرفیت و حلقه واسطه بین مردم و حاکمیت هستند.

وی تصریح کرد: شورا به عنوان یک پارلمان محلی در بیشتر موارد تصمیم‌گیری‌های خوبی داشته‌اند و این نشان می‌دهد که مردم با واسطه در امور دخالت می‌کنند.

عسکری افزود: شورا می‌تواند در بحث اقتصادی تاثیرگذار باشد و حتی در سیاست نیز موثر واقع شود چرا که هم پشتوانه مردمی و هم پشتوانه قانونی دارد که برای این نهاد تعریف شده است.

به گفته وی، قانون فصل‌الخطاب همه است و با توجه به اینکه همه براساس قانون به جایگاه و مسند رسیده‌ایم باید نسبت به قانون وفادار باشیم، قانون و چهارچوب‌ها را رعایت کنیم.

فرماندار سنندج تاکید کرد: هر کس در هر مکانی که تصمیم‌گیر است مهم‌ترین اولویت کار باید صرف و صلاح مردم و خدمت به مردم باشد و قانون را در مسیر تسهیلگری خدمت به مردم بکار بگیرند.

وی به  اعضای شورا را به وحدت و همدلی توصیه کرد و گفت: اگر تفسیرهای شخصی بر اعضای شورا حاکم شود، زمینه‌ساز مشکلاتی خواهد شد.

در این نشست از شوراهای بخش و شهر سنندج تجلیل شد.