پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۲۸:۲۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۲۱ ساعت ۱۴:۰۸
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سنندج:

شوراها حلقه رابط بین مردم و مسئولین هستند

فرماندار سنندج گفت: شوراها حلقه رابط بین مردم و مسئولین هستند.

وی با بیان اینکه در اسلام بهره‌گیری از خرد جمعی اهمیت مضاعفی دارد، افزود: در روایات داریم که حتی پیامبر اسلام در برخی از جنگ‌ها همواره نظر جمع را می‌پرسیدند و خرد جمعی را می‌پذیرفتند و این اهمیت شورا و بهره‌گیری از خرد جمعی را نشان می‌دهد.

عسکری خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بیش از دو دهه از عمر شوراها می‌گذرد، علی رغم اینکه مشکلاتی در زمینه شوراها وجود دارد،  برکات بسیار زیادی نیز داشته است.

فرماندار سنندج با بیان اینکه شوراها باید درخواست‌ها و نیازهای مردمی را در چهار چوب‌های اداری پی‌گیری و عملیاتی کنند، یادآور شد: شوراها حلقه رابط بین مردم و مسئولین هستند که همین موضوع اصلی‌ترین و مهم‌ترین ماموریت و رسالت این قشر است.

عسکری اضافه کرد: وظایف شوراها سخت است چرا که مردم و مسئولین را راضی نگه دارند و این امر هنرمندانه است و نیاز به مهارت دارد.

وی با بیان اینکه شوراها باید مستقیما برنامه‌های سطحی معیشت مردم را دنبال کنند، اذعان کرد:  این مسئله یکی از کارهای ضروری اعضای شورا می باشد که ساز و کار هایی نیز برای آن تعریف شده است.

فرماندار سنندج افزود:  شوراها در بحث اشتغال و درآمدزایی می‌تواند تاثیرگذار باشد و در روستاها تسهیلات زیادی دارد  که یا استفاده نمی‌شود و یا درست انجام نمی‌شود.

عسکری گفت: شوراها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی کشاورزی، دامداری و … آموزش های مناسبی را از طریق مختلف برای مردم روستا انجام دهند و به صورت مستقیم در معیشت روستا تاثیرگذار باشند

وی برگزار قرارگاه‌های محله اسلامی  را اقدامی مناسب خواند و گفت: مشکلات روستاها در این مکان‌ها حل و از ظرفیت‌ها به خصوص افراد  بلند پایه روستا استفاده شود.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه شورا در روستا باید محور همدلی و وحدت بین مردم باشد، افزود: شوراها باید ضمن پیگیری مطالبات مردم ، اقدامات و  خدمات انجام شده برای مردم را نیز بیان و تشریح کنید.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امنیت، زیر ساخت توسعه در هر جایی است، خاطر نشان کرد: امنیت می تواند حضور سرمایه‌گذار در استان را تشویق می‌کند.

وی افزود: صنعت گردشگری یکی از پردرآمدترین صنعت‌هاست، ما با طبیعت بسیار زیبایی که در استان داریم بهره کمی برده‌ایم.

عسکری ادامه داد: همه تلاش کنیم قانونگرایی را در مجموعه خود و آگاه‌سازی قانونی به مردم بدهیم.