شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۶:۰۱:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۵ ساعت ۱۲:۲۷
لینک کوتاه مطلب:

مانور زلزله در تمامی مدارس سنندج برگزار می‌شود

معاون عمرانی فرماندار سنندج گفت: همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در مدارس با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و کاهش تلفات انسانی در هنگام بروز زمین لرزه در 8 آذزماه در تمامی مدارس شهرستان سنندج برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج؛ منصور مولانایی در جلسه ستاد بحران شهرستان که با موضوع برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی ویژه مدارس و نیز تعیین مساجد برای اسکان جاماندگان برگزار شد، گفت: بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی یا شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» همزمان با سراسر کشور در ۸ آذرماه در تمامی مدارس سطح شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

وی بر آموزش مستمر در سطح تمامی مدارس و انجامات اقدامات لازم براي كاهش صدمات در زمان زلزله تاکید کرد و افزود: به منظور افزایش میزان آمادگی انجام اقدامات لازم براي كاهش صدمات در زمان زلزله معلمان و دانش‌آموزان جمعیت هلال احمر و آتش‌نشانی بصورت مستمر آموزش‌های لازم در تمامی مدارس می‌دهند.

معاون عمرانی فرماندار سنندج بر استفاده از ظرفيت فعالين محلات برای آموزش‌های لازم به شهروندان براي شناسايي محل‌های امن و پناهگيری و خروج اضطراری در زمان بحران تاکید کرد.

منصور مولانایی از تعیین ٥ مسجد در سطح شهرستان برای اسكان اضطراری در فصل زمستان خبر داد و خاطر نشان کرد: سه مسجد در شهر سنندج و در شهرهای شویشه و حسین‌آباد نیز هر کدام یک مسجد به این منظور تعیین شده است که در صورت ضروررت مسافران در راه مانده را اسکان دهند.