شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۴:۱۲:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۱۰ ساعت ۱۲:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

ضرورت توسعه کتابخانه‌های روستایی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سنندج گفت: در راستای تروبج فرهنگ کتابخوانی و لزوم توسعه فضاهای کتابخوانی، راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستاها ضروری است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج؛ عبدالعلی اسفندیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان افزود: کتابخانه‌های عمومی زیربنای بخش فرهنگ در جامعه بوده و اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در پیشبرد اهداف فرهنگی بسیار تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر لزوم حل مسائل و مشکلات پیش روی کتابخانه های عمومی در شهرستان سنندج، تصریح کرد: برگزاری جلسات انجمن بهترین فرصت در راستای بررسی و ارائه راهکارهای عملی به منظور کمک به ارتقای سرانه مطالعه در شهرستان است.

اسفندیاری توجه به راه اندازی کتابخانه در روستاهای پرجمعیت را مهم برشمرد و افزود: برخی روستاها در شهرستان با جمعیت زیاد فاقد کتابخانه هستند و باید با همکاری مسئولان، شوراهای اسلامی، دهیاری ها و خیرین، زمینه برای راه اندازی کتابخانه در آن ها فراهم شود.

معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز در ادامه با اشاره به اینکه این نهاد نیاز به حمایت مسئولان و خیرین دارد، عنوان کرد: این حمایت‌ها سبب ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌ها و خدمت رسانی بسیار بهتر و بیشتر می‌شود.

در حال حاضر ١۴ باب کتابخانه عمومی در شهرستان فعال است، که از این تعداد ۶ باب در روستا و بقیه در شهر سنندج واقع شده‌ است.