پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۵۲:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۳۰ ساعت ۱۶:۲۲
لینک کوتاه مطلب:

 ایجاد زیرساخت در روستاها منجر به مهاجرت معکوس می‌شود

فرماندار سنندج گفت: ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی در روستاها منجر به مهاجرت معکوس می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری در جریان بازدید از پروژه‌های در دست اجرا در روستای تنگی‌سر در زمینه شاخص‌های زیربنایی، عمرانی و اقتصادی روستاهای استان تصریح کرد: در راستای توانمندسازی روستاها، اشتغالزایی پایدار و مهاجرت معکوس به روستاها باید ایجاد زیرساخت‌ها در زمینه آب شرب، گاز، فناوری اطلاعات، تأمین مسکن محرومان، راه، خدمات بهداشتی و… مورد توجه دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با اشاره به اینکه عزم و اراده جدی برای ریشه کنی محرومیت‌ها در روستاها و مناطق دور افتاده این استان در دولت سیزدهم آغاز شده، خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم جاده نیر به تنگی‌سر است که اوایل سال آینده به بهره‌یرداری می‌رسد.

فرماندار سنندج طول مسیر جاده نیر به تنگی‌سر را ۵ و نیم کیلومتر از نوع جاده روستای درجه یک اعلام کرد و افزود: برای این پروژه مهم تاکنون ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیز ۲۴ میلیارد تومان دیگر اختصاص یافته است و با توجه به کوهستانی بودن مسیر ۶۰ هزار متر مکعب خاکبرداری شده است.

عسکری گفت: وجود روستاهای بی‌شمار با معماری خاص در شهرستان سنندج به یک ظرفیت اصلی در بخش گردشگری تبدیل شده که روستای تنگی‌سر یکی از نمونه‌های گردشگری در استان و حتی کشور به شمار می‌رود و به منظور تسهیل حضور گردشگران از محل اعتبارات دهیاری و بنیاد مسکن معابر این روستا در حال بهسازی است.

فرماندار مرکز استان طول سنگفرش پیاده‌راه روستای تنگی‌سر را ۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: برای اجرای این پروژه سه میلیارد تومان هزینه شده است که از محل اعتبارات داخلی بخشداری سیروان و بنیاد مسکن شهرستان تامین شده است.