شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۰۵:۵۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۳ ساعت ۱۵:۲۵
لینک کوتاه مطلب:

پیام فرماندار سنندج به مناسبت گرامیداشت روز ثبت احوال

حسن عسکری فرماندار سنندج در پیامی، فرارسیدن سوم دی‌ماه و روز  ثبت احوال را به تمامی دست اندرکاران ثبت احوال در شهرستان سنندج تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج، در این پیام آمده است:

ثبت احوال به عنوان متولی ثبت وقایع توانست همزمان با رشد فناوری روز نقش به سزایی در تعالی سازمان و ارائه خدمت به مردم و دستگاه‌های اجرایی ایفا کند.

آمار و ثبت وقایع حیاتی می‌تواند برای آینده چشم اندازی نو ترسیم کند و ثبت احوال از این جهت اهمیت دارد که در حقیقت مرکز آمارگیری دقیق و محلی برای استحکام اسناد بوده و اسناد موجود در آن معرف هویت افراد است و نیز داشتن آمار و اطلاعات از وضعیت جامعه بر اساس وقایع ۴ گانه ازدواج، فوت، طلاق و موالید در شناسایی بهتر شرایط اجتماعی و برنامه‌ریزی های کلان حائز اهمیت است.

با توجه به برگزاری انتخابات پیش رو در اسفندماه سال جاری و نقش مهم ثبت احوال در  این خصوص، ثبت به موقع وقایع حیاتی و احصای نرخ بازه رشد جمعیت و نقش آن را در سلامت انتخابات را یادآور می‌شوم.

اینجانب ضمن گرامیداشت سوم دی‌ماه روز ثبت احوال، این روز را به تمامی کارکنان و دست اندرکاران اداره ثبت احوال شهرستان سنندج، تبریک عرض نموده، توفیق روز افزون همگان را از درگاه پروردگار سبحان خواستارم.