پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۸:۰۹:۵۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ ساعت ۱۵:۲۲
لینک کوتاه مطلب:

 ارتقای سلامت روان جامعه نیازمند کار فرهنگی است

فرماندار سنندج گفت: باید به سلامت روان برای همگان همچون سلامت جسم اهمیت داده شود و این امر نیازمند کار فرهنگی و کمک تمامی دستگاه‌های فرهنگی است.

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج؛ حسن عسکری در مجمع سلامت شهرستان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای سلامت، با یادآوری حدیث معروف پیامبر اسلام (ص) در خصوص امنیت و سلامت اظهار داشت: این حدیث اشاره‌ای است به یک امر اساسی و حیاتی. هم سلامت، هم امنیت در شمار نعمت‌های بزرگی است که انسان تا از آن نعمتها محروم نباشد، اهمیت و ارزش آن را نمی‌داند مجموعه‌ دستگاه‌های فعال در حوزه سلامت، در واقع تأمین کننده‌ این نعمت بزرگ برای جامعه‌ هستند.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به مقوله‌ی حوزه سلامت وظیفه فراسازمانی و فرا قشری است افزود: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و از صرف هزینه های گزاف جلوگیری می‌کند و خود پیشگیری هم مستلزم پیش‌بینی است و زمانی سلامت در جامعه محقق می‌گردد که در گذشته پیش‌بینی تمامی ابعاد شده باشد.

فرماندار سنندج عملکرد مرکز سراج را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رسالت مراکز روانپزشکی جامعه‌نگر (مراکز سلامت روانی –اجتماعی یا سراج)ارائه خدمات جامع برای پیشگیری، تشخیص، درمان و باز توانی بیماران روانپزشکی بدون اتکا به بیمارستان‌های روانپزشکی است.

عسکری سلامت غذایی را خط قرمز مسئولان و دست اندرکاران امر سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: باید در حوزه سلامت جامعه در بخش‌های مختلف نظارت‌ها بیشتر شود و با تهدیدکننده ‌های سلامت مردم به شدت برخورد شود.

فرماندار سنندج ارتقای سطح سلامت روانی در جامعه را یک مشکل بیشتر فرهنگی برشمرد و گفت: سلامت روان و جسم به هم پیوسته هستند و هر یک دچار اختلال شود می تواند به دیگری آسیب رساند اما متاسفانه در جامعه ما به سلامت جسم بیشتر از سلامت روان اهمیت داده می‌شود و جلب توجه متولیان امر به اهمیت مساله سلامت روان به اندازه سلامت جسم زمان بر خواهد بود و کار فرهنگی و کمک دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها نیازمند است.

در پایان از اعضای فعال مجمع سلامت شهرستان سنندج تقدیر شد.