پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۵۰:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ ساعت ۱۵:۰۶
لینک کوتاه مطلب:

جشن فرشته‌های کُرد ایران در سنندج برگزار می شود

فرماندار سنندج از برگزاری جشن تکلیف دختران با عنوان جشن فرشته‌های کُرد ایرانی با حضور 3 هزار دانش آموز دختر در سنندج خبر داد.

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری در نشست برنامه ریزی برگزاری جشن ۳ هزار فرشته کُرد ایرانی در فرمانداری سنندج، اظهار کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز، تقویت فرهنگ و هویت ملی و دینی از مهمترین اهداف برگزاری این جشن تکلیف است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری دستگاه‌ها و بخش های مختلف شاهد برگزاری هرچه باشکوه این برنامه بزرگ فرهنگی باشیم و در این راستا انتظار داریم، تمام دستگاه‌ها متناسب با ماموریت ذاتی خود اقدام کنند.
فرماندار سنندج با اشاره به اینکه این جشن تکلیف با حضور ۳ هزار دانش آموز دختر و بعضا خانواده های آنان برگزار می شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این جشن در روز یکم بهمن ماه در استادیوم ورزشی ۲۲ گلان برگزار خواهد شد.
عسگری با بیان اینکه مجموعه استادیوم آزادی برای برگزاری این مراسم باید به صورت کامل آماده باشد، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش پیاده روی قبل از برگزاری این جشن از دیگر آیتم‌های این برنامه فرهنگی خواهد بود.
به گفته وی، هزینه در حوزه اقدامات فرهنگی سرمایه گذاری است به هر میزان در این راستا برنامه‌ریزی داشته باشیم کم است و باید به صورت ویژه به حوزه فرهنگی پرداخته شود.
فرماندار سنندج گفت: برگزاری این جشن می تواند مانور فرهنگی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان باشد امروز بیش از هر زمانی نیاز به برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی و اثرگذاری هستیم.
وی اضافه کرد: این برنامه یک دستگاه خاص نیست و لگو و آرم هیچ دستگاهی هم در تبلیغات نخواهد بود همه باید پای کار باشند تا بتوانیم در بهترین سطح ممکن برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: هیچ مدرسه‌ای با هیچ عنوانی حق دریافت مبلغ از دانش آموزان ندارد و اگر مدرسه ای حتی یک ریال بابت این جشن از دانش آموزی مبلغ گرفته باشد به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی گفت: از دانش آموز تحت هیچ عنوانی نباید حتی یک ریال گرفته شود این خط قرمز ما خواهد بود و به صورت کامل پیگیری خواهیم کرد.
وی خواستار تشکیل کمیته تولید محتوای رسانه ای توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و گفت: تمام ظرفیت های فضای مجازی را باید پای کار بیاورید و اطلاع رسانی کامل برای حضور و مشارکت و تولید محتواهای فاخر در این برنامه صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: متولی بهره برداری فرهنگی از این برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد خواهد بود و در این راستا انتظار داریم به صورت ویژه ورود و تمام امکانات را پای کار بیاورد.
حجت الاسلام کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری اینچنین برنامه های ، اظهار کرد:این اداره کل در زمینه اجرای برنامه با دعوت از مجریان‌ و بازیگران کشوری و تهیه بیش از ۳هزار چادر، سجاده و پک فرهنگی ‌نماز و همچنین طراحی دکور و پذیرایی از حاضرین در مراسم در تلاش است گامی در راستای ارتقا فرهنگ ‌نماز در استان بردارد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و خدمت رسانی زمینه لازم برای هرچه با شکوه‌تر برگزاری این برنامه فراهم شود.