پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۴۳:۰۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ساعت ۱۲:۳۹
لینک کوتاه مطلب:

 خدمات‌رسانی مطلوب به سالمندان وظیفه‌ی تمامی دستگاه‌ها است

فرماندار سنندج گفت: دستگاه‌های اجرایی مسئول باید وظایف خود را در قبال سالمندان احصا و عملیاتی کنند تا زمینه خدمات‌رسانی مطلوب به جامعه هدف هر چه بیشتر فراهم شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج؛ حسن عسکری در شورای سالمندان شهرستان، نگاه اسلام به سالمندان را همراه با تکریم و احترام عنوان کرد و افزود: بر خلاف سبک غربی که بر اساس منفعت و سود به سالمندان نگاه می‌کند در آموزه‌های دین مبین اسلام در حرمت نهادن به سالمندان در احادیث و روایات متعددی این مسئله سفارش شده است که با مقایسه هم بر تفاوت‌های حقوق بشری نظام الهی با نظام سرمایه‌داری غرب پی می‌ببریم.

وی اظهار کرد: برخلاف کشور ما که کادر درمان در جریان شیوع ویروس کرونا جان خود را برای نجات بیماران در هر سن و سالی به خطر می‌انداختند در کشورهای غربی تنها بدلیل نبود امکانات برای همه کرونایی‌ها، افراد مسن اولین کسانی بودند که در صف قطع خدمات بهداشتی قرار گرفتند.

فرماندار سنندج با تاکید بر ضرورت تقویت باور و اعتقاد احترام به سالمندان در جامعه یادآور شد: برای فرهنگ‌سازی در زمینه احترام و توجه به سالمندان به خصوص در بین جوانان باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی، اقدامات موثرتری در این خصوص در دستور کار خود قرار دهند.

وی اقدامات شهرداری سنندج در خصوص مناسب‌سازی معابر برای سالمندان و معلولین را در سال‌های اخیر خود ارزیابی کرد و گفت: با توجه به کم‌کاری‌های صورت گرفته در سال‌های پیش باید تلاش‌های بیشتری برای رفع نواقص در سطح شهر سنندج صورت بگیرد.