چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۳۴:۴۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۹ ساعت ۱۲:۳۸
لینک کوتاه مطلب:

شوراها تبلور عینی مردم سالاری دینی در جامعه هستند

فرماندار شهرستان سنندج گفت: شوراها را می توان تبلور عینی مردم‌سالاری دینی دانست شورا ظرفیتی برای مشارکت مردم در کارها و حلقه ای اتصال برای تصمیم‌گیری‌ها در جامعه است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری صبح امروز در همایش روز ملی شوراهای اسلامی در سنندج، ضمن تبریک روز شوراهای شهر و روستا، اظهار کرد: عملیات وعده صادق که یک دستاورد بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مستظعفین جهان بود باید برای همیشه حفظ شود.

فرماندار شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: ظهور اراده ملت ایران که نقطه در تاریخ منطقه و ایران اسلامی است مهمترین دستاورد و پیام عملیات غروآفرین وعده صادق بوده است.

عسکری افزود: از تلاش های شبانه روزی اعضای شورا و شهر که شبانه روز در راستای پاسخگویی و پیگیری مطالبات مردمی تلاش می کنند تقدیر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شوراها را می توان تبلور عینی مردم سالاری دینی دانست شورا ظرفیتی برای مشارکت مردم در کارها و حلقه ای اتصال برای تصمیم گیری ها در جامعه است.

فرماندار سنندج گفت: تصمیماتی که شوراهای اسلامی شهر و روستا می گیرند در زندگی مردم بسیار تاثیر گذار و یک پارلمان محلی برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها در مورد شهر است.

وی با تاکید براینکه پیشرفت شهر و روستاها در گرو انتخاب شوراهای متخصص و دارای برنامه و صاحب فکر است، گفت: شوراها در تصمیم گیری ها باید مصلحت عامه مردم را در نظر بگیرند و بدانند تصمیم گیری های آنان در مصلحت مردم بسیار تاثیرگذار است.

به گفته عسکری، شوراها هرچه دارای تخصص، توان و تعهد باشند به همان میزان در پاسخگویی به مطالبات به حق مردم می توانند نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه تصمیماتی که اعضای شوراها می گیرند به نوعی قانون گذاری است باید اشرافیت کاملی بر قوانین بالادستی داشته باشند تا تصمیماتی که می‌گیرند تناقضی با قانون نداشته باشد، گفت: اگر تصمیمات شوراها با توجه به شناخت کامل قوانین باشد قطعا ریتم خوبی را در تحقق مطالبات مردم و رفع مشکلات مردم خواهد داشت.