شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۶:۴۱:۲۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۹ ساعت ۱۲:۵۶
لینک کوتاه مطلب:

 تلاش برای برآوردە کردن انتظارات مردمی در حوزە راە روستایی

 فرماندار سنندج، با اشاره به تخصیص قابل توجه بودجه برای توسعه راه‌های روستایی در سال‌های اخیر، گفت: باید انتظارات و توقعات بە حق مردم در حوزە راە روستایی در حد توان و مقدورات برآوردە شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج، در جلسه‌ای که با هدف بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های راه روستایی شهرستان سنندج و با حضور مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار شد، حسن عسکری از اعتبارات قابل توجه‌ای خبر داد که به این بخش اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان برای ۲۴ پروژه راه روستایی تخصیص داده شد و برای سایر نیازمندی‌های راهداری، ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرماندار سنندج با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد پروژه‌ها به ۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان افزایش یافته است، افزود: علاوه بر این، برای نگهداری و برف‌روبی محورهای مواصلاتی روستایی و تعمیر و تجهیز راهدارخانه‌های شهرستان، ۹ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

عسکری همچنین از ایجاد ۲۷ کیلومتر راه روستایی در دو سال گذشته خبر داد و تصریح کرد که برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت مشابه این میزان در سال جدید نیز در دست اجرا است.

فرماندار مرکز استان اضافه کرد: بیش از ۲۵ درصد از اعتبارات شهرستان سنندج به بخش راه روستایی و راهداری اختصاص یافته است که نشان‌دهنده تعهد ما به بهبود زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی در این بخش حیاتی است.

او اظهار داشت: شهرستان سنندج نسبت به دیگر شهرستان‌های استان در شاخص راه روستایی در سطح پایین‌تری قرار دارد و همین امر می‌طلبد که در این راه تلاش مضاعف صورت بگیرد تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

فرماندار سنندج  توپوگرافی سخت و وجود معارض را از مشکلات عمده در ساخت راههای روستایی شهرستان برشمرد و گفت: با همه این مشکلات مردم از مسئولین انتظار دارند و باید انتظارات به حق آنان پاسخ داده شود.

عسکری افزود: در توزیع اعتبارات سال جاری تلاش خواهیم کرد به حوزه راه روستایی توجه داشته و بودجه مناسب برای این کار را تخصیص دهیم.

فرماندار سنندج ارائه خدمات مطلوب و ایجاد زیرساخت‌ها را عامل ماندگاری مردم در روستاها نام برد و افزود: روستا محل کار و فعالیت‌های تولیدی  است و تلاش ما باید حفظ مردم در این مناطق با خدمت‌رسانی مطلوب باشد.