شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۲:۱۰:۵۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۱ ساعت ۱۲:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

خدمات رئیس جمهور شهید در دل‌ مردم کردستان همیشه ماندگار خواهد ماند

فرماندار سنندج، تأکید کرد که خدمات صادقانه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، از ذهن و قلب مردم کردستان هرگز پاک نخواهد شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری، در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همسنگران عزیزش گفت: در طول سه سال دولت سیزدهم، رئیس جمهور شهید سه بار به استان سفر کردند که هر سفری منشأ خیر و برکات فراوانی بود. از جمله این دستاوردها، حل مشکل آب شرب شهر سنندج در زمانی کوتاه و افتتاح راه‌آهن سنندج پس از بیست سال انتظار بود.

فرماندار سنندج، شهید رئیسی را نمونه بارزی از رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی توصیف کرد و بر خصوصیات برجسته ایشان از جمله مردم‌داری، یاوری محرومان، جهادی و پرتلاش بودن، و ولایت‌مداری تأکید نمود.

عسکری افزود: «شهید آیت الله رئیسی اکنون به الگویی برای دولتداری تبدیل شده و افق روشنی را برای خدمت‌رسانی به مردم و توسعه آبادانی کشور ترسیم کرده است.»

وی گفت: «با این ضایعه بزرگ، مردم خدمتگزاری صدیق را از دست داده‌اند، اما همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، کار دولت و خدمت‌رسانی به مردم بدون هیچ خللی ادامه خواهد یافتو با بهره‌گیری از منش و روش آیت الله رئیسی، تلاش‌های ما برای خدمت به مردم و ارتقای کشور دوچندان خواهد شد.»

“تقویت برنامه‌ریزی‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا و ترویج استفاده از کالای ایرانی”

فرماندار سنندج در ادامه تأکید کرد که قاچاق کالا پیامدهای متفاوت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد و مقابله با آن نیازمند تدابیر جدی‌تر و هماهنگی بین دستگاه‌های متولی است.

عسکری در این جلسه بیان داشت: «قاچاق کالا معضلی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و افزایش هزینه‌های قاچاق برای قاچاقچیان، به‌طور جدی به مقابله با آن پرداخت.»

وی همچنین بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد و افزود: «دستگاه‌های فرهنگی باید با برنامه‌ریزی منسجم، مردم را نسبت به عواقب استفاده از کالای قاچاق آگاه سازند و به استفاده از کالای ایرانی ترغیب کنند.»

فرماندار سنندج در ادامه اظهار داشت: «کیفیت تولیدات داخلی باید به گونه‌ای ارتقا یابد که بتواند با محصولات خارجی رقابت کند. ادارات نیز موظف هستند از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن‌ها موجود است، خودداری کنند.»

در بخش دیگری از سخنان خود، عسکری بر لزوم نظارت فعالانه‌تر بر مبارزه با قاچاق سوخت تأکید کرد و از همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با جهاد کشاورزی برای تأمین سوخت کشاورزان بر اساس نیازمندی‌های آن‌ها و افزایش رضایتمندی ایشان خبر داد.

این جلسه با هدف تقویت همکاری‌های بین‌بخشی و اتخاذ رویکردهای نوین در مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی برگزار شد.