پنج شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ , ۱۷:۰۴:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۲۸ ساعت ۱۲:۰۹
لینک کوتاه مطلب:

نظارت‌ها در حوزه سلامت افزایش یابد و از انتشار شایعات جلوگیری شود

فرماندار سنندج، در نشست کارگروه سلامت شهرستان، بر اهمیت افزایش نظارت‌های بهداشتی و جلوگیری از انتشار شایعات در حوزه سلامت تاکید کرد و از اقدامات صورت‌گرفته برای تأمین آب شرب بهداشتی در روستاها و لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی در این حوزه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج، در این جلسه، حسن عسکری تأکید کرد که از انتشار اخبار کذب و شایعات در حوزه سلامت و امنیت غذایی به شدت جلوگیری شود.

وی افزود که در زمینه تأمین آب شرب بهداشتی در سطح شهرستان سنندج هیچ مشکلی وجود ندارد و علی‌رغم محدودیت‌های بودجه‌ای، برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب برای تأمین آب شرب بهداشتی، به ویژه در روستاها، انجام شده است.

عسکری همچنین از آبفای شهرستان خواست تا با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان، آموزش‌های لازم را در زمینه بهداشت آب شرب و کلرزنی به دهیاران و آبداران سطح روستاها ارائه دهد.

او بر اهمیت فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی نسبت به وزارت بهداشت تأکید کرد و افزود که باید با انجام کارهای فرهنگی سطح آگاهی مردم را افزایش داد.

فرماندار سنندج بر لزوم افزایش نظارت‌ها در حوزه بهداشت و سلامت با توجه به وظایف قانونی دستگاه‌های مختلف تأکید کرد. همچنین از شهرداری‌ها و بخشداری‌ها خواسته شد تا در زمینه جمع‌آوری زباله و فضولات حیوانی در سطح روستاها اقدامات لازم را انجام دهند و برنامه‌ریزی مناسب برای دفع فاضلاب روستاهای حوزه سدهای آزاد و قشلاق صورت گیرد.

وی همچنین بر اهمیت ورزش‌های همگانی برای پیشگیری از بیماری‌ها تأکید کرد و از اداره ورزش و جوانان خواست تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

در پایان، فرماندار سنندج بر ضرورت نظارت بیشتر شبکه بهداشت و درمان بر مواکب اربعین حسینی در سطح شهرستان تأکید کرد و حفظ سلامت زوار را از اولویت‌های مهم شهرستان دانست.