چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ , ۰۰:۴۲:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۱۹ ساعت ۱۶:۲۱
لینک کوتاه مطلب:

تعاونی‌ها نقش کلیدی در توسعه مسکن و صنایع دارند

فرماندار سنندج، با اشاره به ضرورت بازسازی اعتماد عمومی به تعاونی‌ها و پررنگ‌تر شدن نقش بخش خصوصی و تعاونی‌ها در اقتصاد بر نقش کلیدی تعاونی‌ها در توسعه مسکن و صنایع تاکید کرد.

 

حسن عسکری، در نوزدهمین جشنواره امتنان از تعاونی‌های برتر کردستان، بر اهمیت عملکرد مثبت تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف، به‌ویژه مسکن و صنایع، تأکید کرد و خواستار جلوگیری از تعمیم اشتباهات برخی تعاونی‌های مسکن به کل این بخش شد.

وی تاکید کرد که تعاونی‌های موفق خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه کرده‌اند و باید با اعتمادسازی، نقش بیشتری در اقتصاد کشور ایفا کنند.

عسکری افزود: در حوزه مسکن، برخی تعاونی‌ها عملکرد نامناسبی داشته‌اند که این موضوع موجب بدبینی عمومی نسبت به سایر تعاونی‌ها شده است، اما نباید این نگرش، تعاونی‌های موفق در سایر بخش‌ها را زیر سوال ببرد.

وی همچنین بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های تعاونی و توسعه همکاری‌ها در این حوزه تأکید کرد و خاطرنشان ساخت که جامعه تعاونگران هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است.

فرماندار سنندج تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی با الهام از آموزه‌های دینی به توسعه بخش تعاون توجه ویژه‌ای داشته است. در مقابل، راهبردهای اقتصادی در غرب و شرق، مانند مالکیت اشتراکی و سوسیالیسم، شکست خورده‌اند. در حالی که در جامعه اسلامی، تعاون بر اساس خرد جمعی و همکاری در امور خیر بنا شده است.

عسکری با اشاره به نقش حیاتی مردم در مدیریت موفق تعاونی‌ها، تاکید کرد: هر جا مردم مشارکت فعال داشته‌اند، مدیریت آن حوزه به بهترین شکل ممکن انجام شده است. همچنین، همگام شدن با آموزش‌های نوین جهانی از عوامل موفقیت تعاونی‌هاست که نباید نادیده گرفته شود.

وی در پایان از تشکیل شورای تعاون شهرستان سنندج در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اعلام کرد: نمایشگاه عرضه تولیدات صنایع دستی در پارک پیرچنار سنندج به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد تا از ظرفیت‌های موجود در این بخش به بهترین شکل بهره‌برداری شود.