فرماندار سنندج:
باید به سمت رویکردی کیفی در سوادآموزی و مهارتهای زندگی حرکت کنیم

غریب سجادی، با طرح این پرسش که «سوادآموزی چگونه میتواند در حل مسائل جامعه مؤثر باشد؟» افزود: در دنیای امروز، با توجه به رشد فزاینده تکنولوژی و تغییر نیازهای اجتماعی، صرفِ توانایی خواندن و نوشتن دیگر کافی نیست و لازم است بازنگری و آسیبشناسی جدی در مفهوم سواد صورت گیرد.
وی با اشاره به ضرورت آموزش مهارتهای زندگی و سواد احساسی در کنار سواد کلاسیک، گفت: آموزشها باید به گونهای باشد که دانش و آگاهی افراد منجر به بهبود کیفیت زندگی و ارتقای مهارتهای اجتماعی آنان شود.
فرماندار سنندج همچنین بر استفاده از ظرفیتهای بینبخشی و تخصصی در امر آموزش تأکید کرد و گفت: باید از توان نهادهایی همچون سازمان فنیوحرفهای، تشکلهای مردمی و انجمنها، همچنین تریبونهای روحانیت برای ترویج سوادآموزی بهره گرفته شود.
وی با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی، مربیان و سوادآموزان با چالشهایی مواجه هستیم، تصریح کرد: لازم است از نگاه صرفاً کمی عبور کرده و با رویکردی کیفی و کارشناسی به ارتقاء نظام آموزشی بپردازیم.
سجادی همچنین استفاده از سیاستهای تشویقی برای ترغیب شهروندان به سوادآموزی را ضروری دانست و تصریح کرد: اعمال سیاستهای تنبیهی مانند محرومکردن بیسوادان از خدمات اداری، مغایر با حقوق شهروندی است و باید بهجای آن از راهکارهای ترغیبی استفاده کرد.