پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ , ۲۰:۰۶:۱۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۲۴ ساعت ۱۲:۲۸
لینک کوتاه مطلب:

تبیین سیره پیامبر جامعه‌ در برابر ناهنجاری‌ها بیمه می‌کند

فرماندار شهرستان سنندج گفت: تبیین و معرفی زندگی حضرت محمد (ص) جامعه را در برابر ناهنجاری‌ها بیمه می‌کند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری در جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین یادواره عارف نامی کرد سیدبهاءالدین شمس‌قریشی که در محل استانداری کردستان اظهار کرد: تبیین شخصیت اخلاقی و جایگاه حضرت رسول اکرم(ٌص) در بین نسل جوان ضروری است.
وی گفت: خداوند متعال در آیات متعدد حضرت محمد(ص) را دلیل خلقت جهان هستی عنوان می‌فرمایند، تبیین درست شخصیت آن حضرت زمینه بیدار شدن وجدان‌های به خواب رفته فراهم می‌شود و حاکمیت ارزش‌ها و اخلاق انسانی و اسلامی تحقق می‌یابد.
عسکری با تأکید بر تبین درست و تخصصی منش و سیره حضرت رسول در جامعه، گفت: آنچه که ما امروز از هجمه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با آن مواجه هستیم ناشی از کم کاری و عدم صحیح تبیین کردن راه و روش زندگی پیامبر مکرم اسلام است که باید با همت و عزم جدی بر اصلاح آن گام برداریم.
فرماندار سنندج با اشاره به اینکه ماه مولود در بین مردم کردستان از جایگاه بسیار والایی برخورداراست، افزود: این عشق و ارادت مردم استان کردستان به ساحت مقدس حضرت رسول که در این ماه تبلور خاصی دارد فرصت مناسبی برای تبیین این جایگاه در بین نسل جوان است.

عسکری تصریح کرد: امیدواریم آحاد جامعه با درک این مهم در برگزاری شایسته بیستمین یادواره سید بهاء الدین شمس قریشی که دوشنبه ۲۶ شهریور همزمان با میلاد فرخنده حضرت ختمی مرتبت (ص) و آغاز هفته وحدت با همت حوزه هنری استان کردستان در محل مسجد جامع سنندج حضور پررنگ داشته باشند.

وی افزود: جشن هفته وحدت در عصر یکشنبه ۲۵ شهریور ماه در میدان آزادی، جشن بزرگ امت احمد در روز جمعه ۳۰ شهریور ماه در خیابان فردوسی سنندج، جشنواره موسیقی اقوام از ۲۸ تا ۳۱ شهریور در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود.