جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۴۵:۳۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۲ ساعت ۰۵:۲۵
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سنندج:

سامانه‌سراها در سنندج راه‌اندازی می‌شود

فرماندار سنندج گفت: بنا داریم با همکاری شهرداری، "سامانه‌سراها" را در این شهر فعال و راه اندازی کنیم تا معتادان بعد از ترک اعتیاد، مدتی را آنجا سپری کنند و سپس به اجتماع بازگردند

به  گزارش روابط عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسگری روز در جریان بازدید از مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی زندگی دوباره سنندج، گرمخانه شماره ۲ و مرکز اقامتی بهبودی میان مدت وابستگی به مواد مخدر ناجی (ویژه بانوان) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه سراها برای معتادانی که از کمپ ها ترخیص می شوند و سرپناهی ندارند، فعال می شود تا بهبودیافتگان مدتی را آنجا نگهداری و در این فاصله برای بازگشت به جامعه آماده شوند.

وی اضافه کرد: اداره کل فنی و حرفه ای هم قول همکاری داده تا به بهبود یافتگانی که در “سامانه سراها” نگهداری می شوند، حرفه آموزش دهد و زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

سرپرست فرمانداری سنندج وضعیت کمپ ها را تقریبا قابل قبول دانست و یادآور شد: البته تعداد کمپ های نگهداری و ترک اعتیاد در سنندج کم است و انتظار داریم بخش خصوصی در زمینه احداث و افزایش کمپ ها اقدام کند.

عسگری بر حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد کمپ های جدید در زمینه صدور مجوز تاکید کرد و ادامه داد: در آینده نزدیک تمام معتادان متجاهر به صورت کامل در سطح شهر سنندج جمع آوری می شوند و این مهم نیازمند مردم و خانواده ها است تا وضعیت شهر سر و سامان یابد.

شهردار سنندج نیز از حمایت این نهاد از بخش خصوصی و سمن ها برای ساماندهی معتادان متجاهر و اقشار آسیب پذیر جامعه خبر داد و اظهار داشت: آمادگی داریم ساختمان هایی در سطح شهر را برای ساماندهی معتادان و متکدیان و افراد بی سرپناه، تجهیز کنیم.

سید انور رشیدی اضافه کرد: حجم کار بالا است و بخش خصوصی باید وارد این حوزه شود و ما نیز آماده هستیم از این بخش برای ایجاد سامانه سرا در گوشه و کنار شهر، حمایت کنیم.

۱۶ کمپ نگهداری معتادان در کردستان فعال هستند که ۱۵ مورد آن مربوط به مردان و یک مورد بانوان است.

در حال حاضر در این کمپ ها ۳۴۸ معتاد متجاهر نگهداری می شوند که ۲۰۰ نفر آنان مربوط به سه کمپ فعال در سنندج است